2011. augusztus 23., kedd

Ebéd a MÁKban,avagy első randim zöldalmalevessel..


A környék jó. Öltönynadrágos faszik, még így közel a sivatagi időhöz képest is. Ahogy végigsétáltam a végcélomhoz vezető hosszú utcán, vékonyka nőket láttam,ahogy a salátabár kinti részén tudatosan soványra ebédelik magukat. Nekem nem ez volt a tervem. Szerelembe szerettem volna esni az ebédemmel. Nagy nézelődésemben oda is értem. A hely teljesen rendben volt. Nem félsz attól,h félned kéne. Szóval,érted. Feszélyezve. Talán a zene teszi vagy a hely egyáltalán nem hivalkodó berendezése. A pincérek mosolyogtak. Őszintén! Rögtön ásványvizet kértem,mert én nem vagyok teve,h tároljam púpomban a folyadékot. Habár van kettő elől,de az fogdosásra jó maximum. Aztán leves. Leves az kell! Amíg várakoztam, kaptam házikenyeret vajjal és kedvességgel.

Az első fogás hideg zöldalma leves rebarbarával. Hűsítő és savanykás. Kegyetlen jó volt! Leéltem úgy 38 évet,h a zöldalmát a blendamed reklámból Lacin keresztül ismertem,akinek jók voltak a fogai. Nade,h levesformában?Minden hálivudi gyöngysornak és fogatlannak ajánlom ezt az ételt!

Aztán vörös márnát rendeltem,vargányával. Pintxo. Amolyan snack-falatok. Pontosan annyi,h átérezzem a séf ételkölteményét. Sem a gomba,sem a hal nem törekedett individualista módón arra,h csak egy fajta ízt érezzél a szádban. Az első falat után eggyé olvadtam a tányéromon lévő csodával és azonnali mély meditáció fogott el. Szinte lebegtem az asztalomnál, a külvilágra nem reagáltam. Már-már kezdtem pironkodni,h ilyen tudatállapotba kerültem. Nem volt más választásom,mint hogy kérjek egy fekete cseresznye habot barackkompóttal. Hosszúkás pohárból kanalaztam. Eztezetezt nem. Nem is bírom leírni, mert tömör szex. Ha valaki potencia zavarokkal szenvedne, azonnal próbálja ki ezt a desszertet! Lelkemig hatolt az édes csábítás. Azonnal lehűtöttem magam egy kis ásványvízzel és kértem a számlát. Ekkor jött az utójáték. Ajándék mangó fagylalt, házi túrórudival! Egyértelmű,h a pöttyös egyáltalán nem az igazi! Alig bírtam evés közben jegyzetelni a netbookba.

Hazafelé menet azon gondolkodtam,h mi is volt ez a fél óra a MÁKban? Azt hiszem…könnyű ebéd,fenséges falatok és ízek varázsa ebédidőben.

Nincsenek megjegyzések: