2013. január 5., szombat

Vízivilág.

Az újév is szokásosan indult. Számomra ugyanolyan nap volt,mint a többi.Csend és nyugalom szállta meg az év első reggelét.Minden háznak az ablakán félig lehúzott redőnyök, ugatástól kimerült kutyák a kerítésnek dőlve, a szomszéd macskája pedig unottan masírozhatott a lapostetőn. Megtehette,mert nagy munkában voltak éjjel a házőrzők. Petárdákat és tüzijátékot vonyítottak az égen. Kivéve Rozit,aki rutinosan feküdt horkolva anyám szőnyegén a meleg szobában. Semmi kétség. Aggódásra nem volt ok. Ha ő alszik,akkor nagy baj nem lehet.
Az új évet nem terheltem fogadalmakkal és hasonlóképp,mint tavaly, senkinek nem ígértem semmit. Talán már én is feküdhetnék horkolva a szőnyegünkön, mint a nyavalyás kutyánk,de több értelmet láttam az újonnan kikiáltott filmemnek,amit már legalább 15ször megnéztem. Persze,ha a négylábúnk beszélni tudna, itt kezdene el velem vitatkozni.
A kezdeti rutinon túl is estem,Fannim még aludt, így végignyúlhattam a kanapén úgy,h teljesen átadhatom magam a heverészésnek. Gondolataim kezdtek távolodni a fejemből,mikor megcsörrent a telefon. Anyám volt. Óó..biztos boldog újévet akart kívánni..de mire kedves mosoly ült volna ki az arcomra,közölte szárazon a telefonban,h : MIÉRT NINCS VÍZ?....Hát igen. Sosem hittem abban,h egy évszám bármit is megváltoztat. Mondtam neki,h fogalmam sincs, és nem fogok kora délelőtt telefonálgatni szomszédról szomszédra,h: NÁLATOK VAN VÍZ?
Nem érdekelt.Nagyvárosban élünk, nem történhet meg,h NINCS VÍZ. Tuti vki vmit csinált,és majd jön vki,aki helyrehozza,mert már vki betelefonált. Visszasüppedtem a kanapéba és folytattam ott,ahol abba hagytam. A nagy semmit.     (15 perc múlva)
Csengett a telefon. Báttyám. Azért annak ellenére,h nagy a korkülönbség és néha néhány országhatár elválaszt minket, mégis gondol rám. Már mondtam volna,h neked is és az egész családnak,mikor hadarva, tömören megfogalmazott kérdést szegezett rám: NÁLATOK SINCS VÍZ? .....és boldog újévet. Vele kicsit kedvesebb voltam és mondtam neki,h pánikra nincs ok. Budapesten vagyunk, létezik mindenkinél ásványvíz,minimum egy karton, én már zuhanyoztam,mi a baj?
Mire túljutottunk a formális csevegésen,addigra már az utca végén megkezdték a helyreállítást. (Mert az egyik szomszéd intézkedett megannyi nálatoksincsvíz-kérdés után.)
Rá kellett jönnöm,h csak katasztrófa esetén vagyok érdekes. Minden másra ott a MasterCard.

Nincsenek megjegyzések: