2012. február 16., csütörtök

Pesti tanyavilág.


Apám mindig azzal viccelte anyámat,h felhozta vidékről. Pedig Pestújhelyre,ahová cipelte, egy időben csatolták Budapesthez Rákoscsabával együtt. 1950-ben. Így hát, nem volt nehéz a Főváros szívébe születnem. Mert ahol lakom, ugye onnan számít mindennek a közepe? :)
Szóval, itt éldegélek kisebb-nagyobb boldogságban egy kertes övezetben,ahol nyáron a madárcsicsergés ébreszt,télen pedig a hólapátok tologatásának zaja. Talán csak egyszer kaptam meg azt,h tiszta falufíling van nálunk és azt hiszem,h talán egyszer sértődtem meg erre a kijelentésre.
De ami pár napja történt,azzal nem tudom tisztára mosni,h a tanyavilágban élek.
Reggel a szokásos időben indultunk Fannimmal az oviba,mikor hangos sivításra lettem figyelmes. Ráléptek egy macska mind a négy lábára? Plusz a farkára? És még közben a 9 életét is elvesztette?
Nem.Ez vmi más. Mintha egy malac adta volna fájdalmas segélykiáltását a világba. De az nem lehet! A disznó az az állatkertben van!Nem igaz? Na mindegy...én se vagyok normális.Hogy kerülne ide egy ilyen állat. Itt mihaszna házőrző ebek vannak, kutyákkal kekeckedő macskák a kerítés tetején lassan masírozva,és talán egy-két húsvétról maradt nyuszi, amiket még nem volt szívük a szülőknek eltüntetni.
A furcsa hangok hamar alább hagytak, én is ballagtam az óvoda felé lányommal. Kerülgettük a befagyott tócsákat, megbeszéltük az évszakokat és megígértem neki,h megvesszük azt a csillogó ékszert a Brigitte-ben. Közben be-be nézegettem a kerítésen át a kertekbe,mert ott még érintetlenül terült el a vakító hótakaró és a látvány lenyűgözött. Ahogy elhagytam az utolsó utcát is a parkba lépve, pár házzal arrébb a korai csöndet megtörő hangzavar felé fordítottam a fejem. Három telekkel beljebb láttam csak meg az éktelen visításra való választ.
Egy hatalmas sertés feküdt elterülve a ház mellett,amit épp már pörzsöltek, és a társaság ezt ünnepelve éljenezte. Oh! Hát itt disznóvágás zajlik!!! Budapesten! Hihetetlen!
Apám szavai csengtek a fülembe,ahogy anyámnak mondta: Felhoztalak vidékről!
Pedig szegény anyám,ha tudná!...Csöbörből vödörbe :)

Nincsenek megjegyzések: