2012. május 31., csütörtök

Az átjáró.


Csendes környékünk határát magas,tízemeletes ház határolja. Nem kell sok lépést megtennem ahhoz,h Pestújhelyről átlépjek Újpalotára és egy betonrengeteg közepén találjam magam.
Az évek alatt egyre barátságosabb lett ez a rész,hiszen aki a virágot szereti rossz ember nem lehet.Aki pedig csupa jóság vagy él még benne a vidék,az a panel parkjába körtefát is ültet. Mert én kóstoltam!
Gyerekként megannyit bicikliztem a házak között,körbe-karikába,a hosszú szalagpanel mellett pedig végtelennek tűnt az aszfalt,amikor görkorcsolyázni tanultam. Felnőttként se látom néha a végét,mert a reggeli rohanásban,ha nem autóval megyek,akkor mire megkerülöm a tömböt,addigra az összes reggeli busz elhajt a megállóból.De!
Van nekem egy kulcsom, ami munkába menet egy szempillantás alatt eljuttat a buszokhoz,hazafelé pedig megmutatja,h Budapestben létezik egy kis falu.
Mondhatnám,h varázsajtót nyit ki és zár be,de nem.Egyszerű és másolható ezüstösen csillogó kulcs,ami a 44-es házhoz tartozik. Ezen keresztül jártam át,h utamat megkönnyítsem.Sőt! Fiatal lány koromban,akit nem szerettem volna,h többet hazakísérjen,azt egészen az ajtóig engedtem,majd elkotyogtam,h a 8.-on lakom és mikor elköszöntem tőle, akkor befelé menet már a hátsó ajtón ki is jöttem,ami az utcánkra nézett.Így mindkét félnek teljesült a vágya.
Szóval ez a kulcs volt a joker. Egészen mostanáig. Egyszerűen lecserélték az ott lakók.
Ez nem csak egy átjáró volt,hanem az ÁTJÁRÓ!! Több,mint 20 évig lakója lehettem egy kicsit annak a lépcsőháznak. Illedelmesen tartották az ajtót,köszöntek,volt aki még beszélgetett is velem:( Egyszer még a tűzijátékot is a tetőről néztem.

Nagynehezen leszedtem a nem használt kulcsot a csomóról és egy kicsit megbántva éreztem magam,habár az ott lakóknak sincs kulcsa a mi kapunkhoz.
Csalódottságom másnapján találkoztam a szomszéddal,akinek elmeséltem a bánatom. Teljesen megdöbbent,mert mint kiderült,mindenkinek volt oda kulcsa. Így az én egyedi történetem egy közösség problémájává nőtte is magát és mint mi,budapesti falusiak, jól kibeszéltük ezt a témát is:))

Nincsenek megjegyzések: