2012. május 7., hétfő

Az ünneprontó ünnepe.


Egy barátom gondolatmenetén elindulva próbáltam végigvezetni az ünnepeket,h miért is olyan kedves dolog ez az Anyák Napja....

Kezdjük mindjárt az Újévvel. Számomra olyan nap,mint a többi. Sosem tervezem a hova menjünk?-et és utálom a kényszerpuszikat Himnusz után. Néha azért próbálkoznak bulizni velem,de aki ismer tudja,h 10 után már javában alszom. Kb.két éve már mindenki rájött,h nem vagyok partiarc szilveszterkor.

Farsang. Legutoljára szexi cica voltam. Régen volt.Ma már Garfield kiköpött mása vagyok. Jelmez nélkül.

Születésnap. Évek óta egyre fiatalabbnak mondom magam, pedig a testemet kezdi igénybe venni a gravitáció. Már csak kézen állva tűnök 25 évesnek. Lábbal a földön nem nézek ki 50-nek. Számomra ez az ünnep a magunkat éltetésről szól,pedig anyámat kéne köszöntenem,h a világra hozott ezen a jeles napon.

Március 15. Talpra magyar! Kokárda.Aki fullmagyar,az egész évben hordja. Én szeretem a hazám,de mégsem teszem.

Húsvét. Naneee...nyúl tojja a kiscsirkét,de még előtte megfessük pirosra a tojást.Aztán bűzlünk,mint egy keleti kupleráj. Egyel több ok az ivásra,anyám süteményét pedig muszáj megkóstolni.

Május 1. A munka ünnepe. Valaki azért ünnepli,mert tényleg van munkája és szeretné,ha továbbra is lenne. Esetleg gyermekkori emlékfoszlányok a májusfáról,libegőzésről,szakszervezeti gulyáslevesről.Kenyérrel! Vagy...még egy ok az ivásra.

Pünkösd. Nem olyan régóta ünnepeljük,inkább csak öröm,h nem kell dolgozni,amúgy keresztény ünnep.

Augusztus 20. Minden évben ígéret,h "most sokkal szebb lesz a tűzijáték,mint tavaly volt". Számomra csak cirkuszt és kenyeret. Kiülünk az erkélyre és mosolygok Fannimra,mert ő szájtátva csodálja a fényeket.

Október 23. Az összes párt összecsap. Ismét.

November 1. Mindenszentek napja. Temetőkben jövés-menés,emlékezés,gyertyagyújtás azoknak,kik már nincsenek. Közben pedig mindenki,aki nincs,még mindig bennünk él egészen addig,míg emlékezünk rájuk. Kering a testemben nagyanyám állandó szövegelése,apám laza stílusa, húgom elvontsága és valahogy úgy érzem,h olyan rokonom is lehetett,aki nem volt teljesen normális.

Mikulás. Valakinek.Nekem még Télapó.Egyébként meg tök mindegy,akár még Gyedmaróz is lehet. Anyám mindig megfenyegetett,ha nem lesz tiszta a cipőm,akkor csak virgácsot kapok. Volt egy év,amikor szorongás nélkül várhattam a nagy szakállút. Akkor jött az országba egy gumicsizmadömping Csehszlovákiából,ami citromsárga volt,kék szegéllyel, kivehető bundabéléssel.Majdnem minden gyereknek olyan volt. Ezt a lábbelit nem lehetett csak úgy hanyagul lerúgni magadról. Alig jött ki a lábam belőle,ráadásul vele együtt a bélése is kifordult a csizmából. Tisztítani viszont nem kellett,mert öntött gumi volt,talán ezért se kaptam több csokoládét. Kb. hatéves korom után lett csalódás ez az ünnep.Rájöttem,h nem is létezik ez az öreg figura.Még hogy rénszarvason utazik?!...pffff..

Névnap. Ez a legfeleslegesebb ünnep amit valaha hallottam.Akkor látnám értelmét,ha vmi miatt adták volna nekem ezt a nevet. De nem. Apám Viktóriát akart,anyám pedig Hajnalkát. Így lettem Lajos.Frászt!Viki:)))

Karácsony. Értelmetlen fakivágás. Felesleges ajándékok.Csak a lányom miatt tartom magam.Nem is akárhogy. Rózsaszínű műfenyőnk is van.Mindenhol szeretetteljes ömlengés, és boldog-boldogtalan kíván kellemes ünnepeket. Még a teszkós pénztáros is,pedig év közben minden alkalommal becsap. Persze,karácsonykor is,csak mellé még bájvigyor társul.

Végére hagytam az Anyák Napját. Tényleg a legszebb ünnep.Főleg azóta,h én is anya vagyok.Semmirevaló életem egyetlen értelme. Anyám szerintem másképp gondolja velem kapcsolatban. Látni a lányomat,ahogy élvezi az életet, a mosolyát,könnyeit,minden érzését. Belőlem egy darabka,amit minden zsigeremmel óvok,h baj ne érje.Talán túlontúl is. Anyának lenni a legboldogabb érzés a világon.Még akkor is,ha éppen összekente csokipudinggal az ülőgarnitúrát....az asztalt...a ruháját.....miiiii???....ááááá....én nem tudom mit csinálok vele...gyere csak ide?......

Nincsenek megjegyzések: