2009. május 25., hétfő

mint már említettem, olvasok egy Osho-könyvet.Már szinte ijesztő volt számomra, hogy faltam oldalakon keresztül a betűket és kivétel nélkül egyetértettem mindenben. Néha le kellett tennem egy-egy fejezetnél, hogy áteresszem az agyamon, mint vmi szűrőn. Semmi fennakadás...de aztán...
van egy olyan kijelentése, miszerint a gyereknek kommunában kéne élnie,nem egy családban, mert a család csak deformál,ferdít,elront. Aztán jöttek a kérdések a fogamzásgátlásról,abortuszról. Ott is igaza van,de nem abban az értelemben értek vele egyet.Azt mondja...a magzat csak egy test és a lélek még nem költözött belé. Ha megölöm a magzatot,úgy a lélek majd egy új testet keres. Lehet.
Viszont én azon az állásponton vagyok (még ezidáig igen, mivel senki nem győzött meg másról), hogy az anyának van joga eldönteni, hogy megtartja e magzatát vagy sem. Senki másnak. Ő érzi. Testileg.Lelkileg. A fogamzásgátlással is egyet értek. Tényleg hatalmas találmány. Már nem csak azért szexelünk,mert kell a gyerek, hanem szórakozásból.a nő már nem egy tenyészállat, hanem ilyen szempontból egy teljesen egyenrangú a férfival. Természetesen nem húzok párhuzamot férfi és nő között, mert szerintem két fél, akik egy egészet alkotnak.
De a lombikprogram?!Azt mondja Osho...hogy a tudósok mesterségesen egy tökéleteset hozzanak létre,mert a természet mint látjuk..eléggé mihaszna munkát végez:)..ez igaz..de nem azért jó a lombikprogram, vagy őssejtprogram, kinek mi tetszik ,hogy tökéletes embert hozzunk létre!...a tudós is ember..nem egy Buddha.
Végül is, elvitatkoztam volna Oshóval:)...hatalmas bölcs ember...szerintem..

1 megjegyzés:

Bandi írta...

Bár nem egyezik az ízlésvilágunk, de a bejegyzést rendkívül jó volt ovasni, könnyed és emészthető, remek! :)