2009. április 12., vasárnap

Tojásos hangulat


Ma van húsvét első napja. Nyugi,nem vmiféle keresztényi izéről fogok írni,hanem csak egy kis helyzetjelentés napjainkban történő ünneplésről.
Tegnap nem lehetett olyan jó már az az epres süti, ami egy kőbányai csövicukrászda üvegében pompázott,de én befaltam. Istenem! Mennyire gyarló vagyok, ha nem tudok megálljt parancsolni a feneketlen gyomromnak...szóval megettem.Így kezdődik a történet.Persze folytatódik tovább abban, hogy vasárnap hajnalban,mint a lakodalmas kutya, úgy hánytam sugárban...nagy nehezen visszavánszorogtam az ágyra és semmi máson nem járt az eszem, csak azon a gusztustalan krémes..meg habos..meg tudomisénmilyen vacak édességen.Óóó...soha többet nem eszem noném helyen!!! Reggel ahogy Fannim megette a csokisKellogg's-ot,indultunk a kisközibe ásványvízért meg gyümölcsléért.Semmi mást nem tudna bevenni a gyomrom...Szóval elindultunk.Húsvét első napja..
Kifordultunk a csendes utcából,rögtön a hangos szalagház zaját hallottuk. Kb. 4-500 lakás lehet összezsúfolva ebbe a panelépítménybe. Ahogy haladunk el előtte, a lakások ablakából neoton família,lakodalmas zene, vagy csak egyenesen a család egymás túlkiabálása hallatszik. Fannimat nagyon érdekelte minden,ezért totyogva haladtunk. A kisközértbe érve,előttem a faszi 2 liter (csak fehér!) bort akart mindenáron,mert egy jó fröcsnél semmi sem jobb ebben a melegben. Naja!Meg neki egy fürdés, legalább húsvét napján, mert tök büdi. Hátrálnél tőle rendesen, de már mögöttem állt egy kövér nőci virágos otthonkában (nejlondzsörzé,ujjatlan,elől gombos otthoni viseletre alkalmas ruházat),és az italos polcot mustrálta. Nagy nehezen felpakoltam a pultra az ásványvizet, közben rimánkodtam, hogy a gyomrom kibírja az otthoni wc-ig,miközben a lányom beállt a vegyesboltba alkalmi árúfeltöltönek,vagy árúborogatónak. Nagynehezen előkotortam a pénztárcámat, de már mögöttem a nő a legolcsóbb wiskykről érdelődött. Ha ezt Jockey Ewing hallaná!..
Kioldalaztam a zsúfolt helyről,egyik kezemben a lányom pici mancsa, a másikban az ásványvizes palackok. Hazafelé legalább három részeg férfit kerültem ki...és láttam egy fiatal fickót is,akinek az egyik kezét a sörösdoboz foglalta el,a másikkal meg pity-pangot akart szedni.Valakinek.
A panelrengetegben már jó a hangulat. Hangosan szól a különféle zene, kicsit olaszosra hajaz a hangerő,de engem a gyomrom már húz haza. Fannim még mindig bamba arcal tekintget felfelé, neki még az újdonság erejével hat. Ez még csak az első nap. Holnap még borzasztóbb lesz. Hol van már a pirostojás festés és a várakozás, hátha Ő is meglocsol?!...a lányos házak bezárkóznak, mert "ide nejöjjön mindenféle hülye!", mások elmennek velneszezni, aztán marad a harmadik csoport,ahol egynapos tatárjárás zajlik, töménytelen mennyiségű italozással és zabálással...
Most gondolkodom,hogy melyik csoportba is tartozom.Azthiszem,egyikbe sem. Élvezem,hogy nyugi van a kertben, a fák virágoznak, a hintaágy egy fantasztikus találmány, és holnap senkinek se nyitom ki az ajtót...persze máskor se nagyon:))...

Nincsenek megjegyzések: